Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


torsdag, maj 24, 2007

Sjösättning

Idag är dagen som planerats för i veckor. Idag, idag kl 10:15 sjösatte kranförare Christer 5 ton Ataleia. Whao! Ataleia betyder för övrigt Beauty of the ocean. Det du.

Sedan baxade vi upp 15 meter mast på däcket och nu sitter jag här i ruffen och inväntar min kamrat Norrmannen. Han jobbar minsann på bank och kan under inga omständigheter lämna sin arbetsplats före klockan 17. I morgon har han tagit en semesterdag. Själv är jag på ”kundbesök”. Det är skillnaden mellan anställd och egenföretagare.

När han så småningom dyker upp tuffar vi iväg för motor någon timme för att masta på. Sedan tar vi natthamn och inväntar morgondagens premiärsegling. I frisk vind lovar vädertjänsten. Whao!

Nu ska jag sträcka ut mina nästan 2 meter kropp uppe i sittbrunnen, dricka en kopp kaffe, höra vattnet klucka mot båten och kika upp på den klarblå himlen. Vad ska du göra i eftermiddag?