Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


onsdag, maj 16, 2007

Kändismagnet

Det måste vara mitt yttre som tilltalar kändisar. Idag när jag besiktigade min bil, eller rättare sagt företagets bil, hände sig följande:

Jag satt inne i väntrummet, läste Metro och drack en kopp kaffe, medan teknikern gick igenom bilen.

Då stövlade en man i vita jeans och med en gigantisk störtkruka på skallen in i rummet och vände sig förvirrat omkring, som letandes efter något.

Av de tre personer som satt i detta lilla väntrum vände sig mannen till just lilla mig och frågade: ”å hur funkar det här då?”

Jag svarade sanningsenligt som mor har lärt mig: ”självservice med apparaten där borta” och pekade på självbetjäningsmackapären.

Då svarade mannen teatraliskt: ”-lysande. Tack”. Mannen var den kände skådisen Stefan Sauk.

Vilken dag det här blev!

PS. Någon hade slarvat och plockat ur varningstriangeln ur min bil så den blev underkänd, men jag fick förtroendet att införskaffa en dylik utan att ombesiktiga. Jag tror min dotter är boven i dramat, hon snodde (lånade) nog den när hon skulle besiktiga sin gamla SAAB. (som egentligen är min)