Tänkte jag skulle locka in dig i texten med en kvällstidningsrubrik.
Så här ligger det till. Efter två helt galna veckor gick musten ur mig. Jag slapp helgjouren och jag och hustrun for till landet, fristaden när trycket blir för stort. Eller snarare ett av dem. Även segelbåten är en fristad jag stundtals rymmer till. Men så här långt har den berömda högkonjunkturen även slagit till mot bussbranschen och då får Ataleia ligga där vid bojen och guppa alldeles ensam.
För att ytterligare spä på min personliga högkonjunktur så valdes jag häromdagen in i Hammarby hockeys styrelse. Det uppdraget ska bli hur spännande som helst. Hammarby är enligt flera undersökningar ett av Sveriges absolut starkaste varumärken.
Hammarby och StockholmsBuss, två starka varumärken som jag nu jobbar med. Fantastiskt, men jag undrar om jag inte börjar bli lite underbemannad i hjärnkontoret…! En gammal nyhet, kanske du nu elakt tänker.
Nu undrar du kanske vad rubriken har med den här historien att göra. Ingenting såklart, men håll med om att du blev nyfiken och började läsa. Precis samma elaka bondfångarteknik som kvällstidningarna använder.
Och du gick på det, eller hur? Således ytterligare ett skäl till att inte köpa kvällstidningar. Du blir ständigt lurad av dem.