Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


tisdag, juni 12, 2007

Spektakel x2

Stockholm Maraton. Vilket spektakel för självplågare. Och vilket kaos i trafiken det förde mig sig. Det gick ju inte att komma fram. Man måste planera timmar i framkörningstid som i vanliga fall räcker med en halvtimme. Kaos var ordet för dagen. Precis som varje år alltså.

Inte blev det bättre med ett statsbesök från Kina samma dag. Bra planering!

Även vi var inblandade i statsbesöket hela helgen med några bussar till förfogande för Kinas ambassad. Ordning och reda. Namn och personnummer på förarna, bussmärke och reg.nummer på bussarna, telefonnummer till förarna, till jouren, till kontoret samt även till mamma för säkerhets skull.

Och banne oss om vi bytte buss eller förare, då skulle vi inte få komma in på själva plattan på Arlanda och då skulle kaos utbryta och hela planeringen falla som Dominobrickor. Fan vet om inte Sveriges handelsförbindelser med Kina då även hade brutits med omedelbar verkan.

Hade faktiskt lite svårt att sova natten innan med Sveriges hela samlade BNP på mina axlar, men jag tror det berodde mer på värmen än på uppdraget. För med driftsäkra Setror behöver man inte vara orolig. (Pratar just nu med EvoBus om bussbyte, så det gäller att säga rätt saker…!)

Hur det gick med statsbesöket? Äsch, jag är ju som du vet en blygsam kille. Men mellan dig och mig gick det klockrent.