Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


fredag, juni 29, 2007

Jävlar i min lilla låda, dags att planera!

Fredag igen. Fan vad tiden går fort när man har roligt. Kommer det här att fortsätta så är jag ju snart 92 år och död om det ska fortsätta i den här takten. Fan också. Jag har en del kvar att göra.

Men som den Jungfru jag är så vill jag ha ordning och reda (gäller ej mitt skrivbord), så jag har satt ihop ett åttapunktersprogram åt mig själv inför vad som återstår.

Innan den sista dagen måste följande ha ordnats (utan inbördes ordning, föutom den sista som absolut måste komma sist):

1. Köpa värstingsegelbåt
2. Ha seglat till Medelhavet eller till Västkusten
3. Umgås mer med mina vänner alt. skaffa fler vänner
4. Sluta kopiera andras texter och ideér
5. Sluta larva mig
6. Ha det Sista Dagen. Den här punktens siffra alltså
7. Sluta svära så jävla mycket
8. Känna mig klar för The Final Countdown.

Punkt 1 konkurrerar med utbyggnad av landet, badrums-
renovering plus allmänt slösaktigt leverne.

Punkt 2 konkurrerar med punkt 3 och med lite otur med stormar och orkaner även med punkterna 4, 5, 6 och definitivt även 8:an.

Punkt 6 får inte på något vis blandas ihop med punkt 3. Punkt 5 är en stötesten, det är inte helt lätt att vara jag, eller som en till mig närstående familjemedlem uttryckte saken: Att vara jag är ingen jävla picknick.