Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


söndag, juni 21, 2009

Bli en vinnare du också

Du såg väl på TV på söndagskvällen? Det gjorde inte jag. Eller rättare sagt så gjorde jag det, men i ”fel” kanal.

För i TV4 på bästa sändningstid på söndagskvällen, i Postkodmiljonären, exponerades en av våra bussar motsvarande ett ruggigt högt reklamvärde har jag nu fått veta. En av vinnarna åkte i vår buss och plötsligt kommer ett TV-team och vill filma.

Sloganen är kristallklar: Bli en vinnare du också, åk med StockholmsBuss.

Men om nu sådana reklamvärden existerar pga en denna TV-exponering så måste vi i logikens namn ladda upp med dubbel bemanning vid telefonerna i morgon och framöver.

Men nja, jag känner mig nog allt lite tveksam till värdet av en dylik exponering, men jag har gärna fel. Det är inte ofta, men nu har jag gärna det.