Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


torsdag, februari 18, 2010

Dålig form

Min bloggform är i en svacka. Precis som tennisen. Igen. Men nu ska jag berätta några saker som nog egentligen mest intresserar mina närmaste. Om ens dom. Men det är okey om även du läser vidare.

Idag har jag tränat med PT-Tompa så inihelvete hårt som jag aldrig gjort tidigare. Det jag skrev häromsistens om den jobbigaste träningen i vuxen ålder, motsvarade bara dagens uppvärmning.
Idag var det en riktig genomkörare inför sportlovsresan till Österrike om några dagar. Attans så jobbig han var Tompa. Jag var faktiskt nära att tuppa av under en övning, så hårt slet jag idag.

Nästa vecka har jag fått order att träna väldigt lugnt, då ska formtoppen infinna sig precis lagom till första racet i backen i Krimml.

Men nu har jag belöningen, jag känner mig så förbaskat nöjd med mig själv och vad jag genomfört de senaste 11 månader med all träning. Känns skitbra, du borde prova du också.

Okey, så lite om OS. Skandal-OS, börjar media nu skriva. Jösses vilka amatörmissar arrangörerna gör. Folk slår ju nästan ihjäl sig, en gjorde ju faktiskt det, pga arrangörens direkta inkompetens.

Men framförallt, ingen ger sig ostraffat på vår Anja. Nu blir Kanada av med hockeyguldet som de redan räknat hem. Nobody puts swedes in a corner.

Okey folks, this is all for today!