Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


måndag, februari 11, 2013

De e mycke nu

Det har varit en tuff vecka med betoning på mycket fysisk aktivitet. Tre tennismatcher plus gymträning onsdag, torsdag, fredag och söndag sätter sina spår.

Onsdagsträningen blev extremt tuff. Först ett lunchpass 30 minuter HIT (high intensive training), sedan omedelbart därpå ett exakt likadant pass. Varför då, frågar du dig säkert. Jo för att vår PT Tommy ville köra ett eget pass och då frågade han oss om vi ville köra ett pass till för att liksom göra honom sällskap.

Klart man inte viker ner sig, måste ju visa de där studenterna att även äldre gentlemen kan köra tufft, så vi körde ett dubbelpass. Det kändes kan jag säga. Särskilt morgonen därpå, men ingen rast ingen ro, man ska inte sova bort sin ungdom. Iväg till gymmet för ett morgonpass och sedan tillbaka till kontoret för att måla tak med darrande armar.

Det är inte för inte som kroppen nu börjar kännas stabil  och stadig och lite kraftfull om jag får säga det själv. Även om det inte syns utåt.

Den här veckan ska vi slutföra renoveringen av mitt kontorsrum, det är lite trångt om arbetsyta i min tillfälliga lilla myshörna.