Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


fredag, februari 22, 2013

Helt klar

Nu kära läsare. Nu är jag helt klar och helt förberedd.

Nu är det bara lite administrativa kontorsuppgifter som måste ordnas under eftermiddagen, men jag känner redan nu in korrekt dress code för nästa veckas jobb då jag ska ut på det så kallade fältet.

Det kommer bli en tuff vecka med massor av sol, och massor av snö och massor av trevliga resenärer.


Men du behöver inte tycka synd om mig, det här är ett tufft uppdrag för tuffa killar, och som vanligt gäller John Wayne´s ord: A mans gotta do what a mans gotta do.

Den enda du behöver tycka synd om är dig själv som inte bokade in dig på vår resa.

I´ll be back. (en annan känd filmlyrik)