Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


tisdag, februari 03, 2009

Recensioner

Tycker att det nog är dags för en sammanfattning av några saker. Först TV. Serien Stormen. Vilken kalkonserie. Manusförfattaren måste ha skrattat läppen av sig när TV köpte skiten. Faktiskt mer än tillåtet usel serie. Första delen var hyfsad, igår gick andra delen som var så dålig att jag från och med idag kommer att förakta och misstro alla människor som säger att den var bra.

Jag vet, det finns en off-knapp på TV:en, men ibland måste man gå igenom eld och vatten för att komma ut som en hel människa igen. Det var det jag gjorde igår.

Nästa kalkon är Niklas Wikegård i Hockeykväll. En gång var han både bra och kul. Nu har han överlevt sin egen roll i TV. Hans kritik mot Tre Kronors förbundskapten Bengan igår i direktsändning var direkt pinsam. Han vågade inte ens kolla Bengan i ögonen, han framförde sin direkta personliga kritik genom att titta i golvet, i taket, på väggarna, på programledaren och endast undantagsvis i Bengans ögon. Bengan svarade med att skratta. Lite föraktfullt. Han gjorde helt rätt. Niklas Wikegård varken ska eller kan man inte ta på allvar.

Niklas Wikegårds hockeyfacit är ju ingenting han kan skriva hem till farmor om. Visserligen har han tränat Djurgården och några andra gäng, men några resultat har han aldrig uppnått.

Så, bort med Niklas ur TV och lägg ner Expressen så har mediavärlden vips blivit mycket bättre.

Så lite om vår egen branschorganisation BR. Håller med västkustbloggaren Daniel, det är helt vansinnigt av BR att ta betalt för de seminarier som de ändå mer eller mindre blir sponsrade för.

Ganska exakt det Daniel skriver om detta, skrev jag själv för några år sedan, jag hade exakt samma inställning då som nu. För en gång skull står både väst- och ostkust enade.

Ibland undrar jag om det inte är leksaksföretaget som leder oss på vägen.

Till sist vädret. Att det idag är –12 grader är ingenting annat än skandal. Inatt frös jag så jag var tvungen att lägga på mig en filt. Orkade inte rulla ur sängen och höja elementet. Ska det behöva vara så? Jag vill att någon ur regeringen ska ställas till svars och avgå.

Dessutom har jag nu bytt bild uppe till höger. Orkade inte längre höra det dagliga tjatet från trafikledare Stefan att jag skulle lägga upp HANS bild där. Varsågod Stefan.