Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


onsdag, januari 20, 2016

Ett vedervärdigt pass. Men kul.

Idag hade vi en vikarie på kvällens spinningpass med Team Rynkeby Stockholm. Lars körde idag hårt med oss.

 Bara någon minut kvar innan vi brakar igång. Lars kollar musikmaskinen.

Apropå musik. Ta det inte personligt Lars, om du läser det här, men musiken var rent ut sagt bedrövlig. På en och en halv timme fanns bara en (1) godkänd låt, Thunder Struck. Som knappt godkänd tvåa kom Ramsteins Du Hast. Att den kom tvåa säger en hel del om resten av musiken. Skärpning Lars, så här kan vi inte ha det.

Lars inger oss hopp med ett glatt leende

Lars är även cyklist i vårt team. Han var även med sista halvan av 2015 års cykling till Paris. Den första halvan var han hemma med sin fru och födde barn.

Men herrejesus så tufft han körde med oss idag. Det är ju inte för inte som han förra året kallades Monster-Lars.

Det här passet var utan någon som helst tvekan det jävligaste pass jag någonsin genomfört på en spinningcykel. Var absolut helt slut när vi var klara. Med andra ord ett fantastiskt bra pass. Mina teamkamrater såg inte heller särskilt pigga ut efteråt.


En typiskt "före"-bild. Pigga och pratglada. 
Inte riktigt så fräscha 90 minuter senare.

Idag hade vi dessutom celebert besök. Stina, som var vice kapten i 2015 år team, dök upp för att köra ett pass med oss. Numera är hon kapten för Kalmarlaget.

Stina och hemliga Elin

Som du ser på bilden har jag blurrat Elins ögon. Det är för att ingen ska känna igen henne. Hon har nämligen framfört att hon vill ha ekonomisk ersättning om hon ska vara med på bild på min blogg, vilket jag har vägrat. Elin är teamets vice kapten och hon har alltså efter bara några månader symptom som liknar en rock´n´rollstar. Men i övrigt är hon väldigt snäll och vänlig.

Men mitt personliga tips till Elin är att hon lär sig det korrekta rock´n´rolltecknet.

I morgon har jag min veckovila från träningen. Kunde inte komma lägligare. Dessutom har jag ett besök hos naprapaten som ska få klämma bort lite ömheter i min kropp.