Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


måndag, januari 11, 2016

Jag VISSTE att det skulle bli kul

Idag var det start av min 4:e kurs i simning, crawl för att vara mer exakt. Nu uppgraderad till kursen Avancerad. Jo jag tackar. Men det börjar bli kostsamt att gå simkurser, 1800 pengar för varje kurs.

Fast benämningen Avancerad är inte riktigt sann. Jag är minst av allt en avancerad crawlsimmare.

Men hursomhelst så var det kurstart i kväll. Och minsann, simfröken var ingen mindre än....tada....min dotter tillika medarbetare Sofia.

Vi hade lite bekymmer innan vad hon skulle kalla mig. Pappa eller Göran. Vi kom överens om att Göran vore liksom PK i det här sammanhanget.

Lyckligtvis (!) är också Hasse Albrektsson med som kursledare. En f.d elitsimmare som kan sina saker.

Simmajjen Hasse och simfröken Sofia. Coola och tuffa typer

Vi var 10 st i gruppen och vi delades upp i två grupper, ena gruppen de mer avancerade simmarna och den andra gruppen ungefär såna som jag, dvs lite halvtaffliga nybörjare som kommit en bit på väg.

Hasse tog hand om min grupp och Sofia tog hand om de mer avancerade som körde mer distans, fart och teknik för sånt. Då slapp hon dessutom problematiken med benämningen Pappa vs Göran.

Min grupp körde så gott som bara teknik typ 12 meter i taget. Jäklar vad bra och nyttigt det var. Vi fick alla hela tiden personliga tips och råd vad vi skulle tänka på. Kändes som jag tog ett litet pyttesteg framåt.

Nu fick jag dessutom tillbaka känslan att simning trots allt är rätt kul. Det finns hopp att jag en dag ska kunna simma längre än några bassänglängder. Så kul var det den här gången. Eller för att vara mer exakt, det var SKITKUL. Längtar redan till nästa måndag.