Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


fredag, januari 29, 2016

Är det veckovila med fusk så är det. Men snart brakar det igång igen.

Det här med veckovila var knepigt. När jag nu har tränat hyfsat mycket kändes det nya, med veckovila var fjärde vecka, lite svårt att ta till sig. Har fått kämpa lite med vilan.

Tänkte visa hur min vilovecka varit.

Måndag:
Fusk direkt. Simträning och tennismatch

Tisdag:
Träningsfritt

Onsdag:
Fusk igen. Spinning Giro 4 med Team Rynkeby. Tufft pass, men inte överjävligt tufft.

Torsdag:
Vila och rekreation.

 
Torsdagsmys med glass, godis och vin. Och god mat förstås.
Som framgår på vinflaskan så är jag en lättköpt konsument.

 Fanns ju fler cykelvin att inhandla och testa vid senare tillfälle.

Hustrun och jag var dock inte helt överens om vad som är bra torsdagsunderhållning, så vi splittade lite som man säger.

Hustrun valde konståkning. Jag valde filmen "Imitation Game" på datorn 

Fredag:
Lunchbesök på gymmet tillsammans med hustrun. Kämpade hårt med de supertunga enkilosvikterna en liten stund. Sen satt jag och trampade rätt lugnt på en spinningcykel en halvtimme. Man får köra lätt träning under en veckovila.


Lördag:
Träningsfritt enligt plan. Funderar på om jag kan hävda att all form att städning räknas som träning, dvs att jag måste vila även från sånt.

Söndag:
Styrketräning, eller med andra ord cirkelträning med Team Rynkeby.

Sen blir det sannolikt en ny vecka och då gäller det här programmet: