Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


torsdag, december 13, 2007

Alkohol och administrativt arbete

Har kommit på en grej om alkohol. Att alkohol och bil-, buss-,båt-, tåg-,flygkörning inte hör ihop vet ju alla.

Nu har jag - naturligtvis i vetenskapens tjänst, och under kontrollerade former - kollat kopplingen mellan alkohol och administrativt kontorsarbete. Det funkar inte heller.

Om jag själv motsvarar en genomsnittlig kontorsarbetare - i verkligheten gör jag ju inte det - men jag har ändå utgått från det i denna undersökning. Då kommer följande resultat fram: Alkohol tar effektivt bort all form av arbetslust.

OBS. Personen på bilden har ingenting med den vetenskapliga undersökningen att göra. Bilden är bara avsedd som illustration.

Detta utslag gör att jag omedelbart föreslår att Arbetsgivarorganisationerna låter tvångsansluta alla anställda till IOGT precis som fackförbunden vill tvångsansluta alla arbetare till de fackliga organisationerna.