Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


lördag, december 15, 2007

Grönvit röra

I fredags kom ett grönvittklätt lag som skulle mosa likaledes grönvita Hammarby på Hovet. Jag tror de kallade sig Rögle.

Bajens matchtröjor har för övrigt några fräckt flygande fåglar tryckta uppe i axelhöjd. Japp, det är vår logga. Symboliserar frihetens inneboende kraft. Eller nåt liknande.

Hur som haver. Inget lag sätter Bajens käcka gossar på plats. Inte heller denna gång. Matchen visade tydligt att skåningar är fruktansvärt ineffektiva. De skickade iväg 46 missiler mot vår målis och endast 5 st fick nätet att rassla. Några av de endast pga ren och skär tur. Men blott en blygsam ca 10 %-ig utdelning blev det således.

Hammarbys kämpar anser det onödigt att offra energi på onödiga skott, så våra gossar hade en lyckosam utdelning på hela 13 %. Lägg därtill att vi ofta sätter en gubbe i utvisningsbåset för att motståndarna ska få träna skott mot mål.

Så ingen kan säga att Bajen inte bjuder till. Helt klart ett av seriens mest effektiva lag vilket bevisas av effektivitetsprocenten 13 mot Rögles mer blygsamma 10.