Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


fredag, december 07, 2007

Modern fartkontroll

Från en av våra kollegor fick vi ett mail och en bild på de nya fartkamerorna. Jag tror vår kollega har insyn rätt högt upp inom polisen, så det jag visar nu är väldigt hemligt. Det är så hemligt att jag inte ens berättar vem som skickat oss informationen, det är för farligt.

Fördelen med de nya moderna apparaterna uppges vara:

1. Mycket låg administrativ kostnad


2. Svårigheten med att få in böter, av folk med utländsk härkomst, försvinner.


3. Kör för fort och du får betala omgående.


4. Man kör fan inte för fort igen