Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


torsdag, december 20, 2007

Tappad lust

Ja alltså inte DEN lusten. Än hänger man med. Näe, jag menar lusten att köpa julklapp till mig själv.

Jag har länge gått och funderat på om jag ska köpa mig en navigator. Som jag egentligen inte behöver. Är man född i Stockholm, kört både turistbuss och taxi i Stockholm är det fan i mig tjänstefel att köpa navigator. Men ändå, en teknisk leksak är ändå en teknisk leksak.

Den andra grejen jag funderade på var om jag ska köpa mig en mobiltelefon Nokia N95. Som jag egentligen inte behöver. Jag har ju redan en kanonbra Nokia. Men ändå, en ny telefon är ju ändå en ny telefon.

Men så förstörde min käre vän och kollega mina köplustar. När jag ringde honom för att diskutera ärendet stod han just i begrepp att köpa sig själv en julklapp. En husbil.

Då gick luften ur mig och jag bestämde mig omgående för en ask Alladin choklad istället. Som firman betalar. Det är jag banne mig värd efter ett helt års slit.

Han med husbilen är för övrigt samma kille som sänkte mig med sin almanacka. Och nu husbil. J-a typ.