Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


måndag, mars 09, 2009

Helgsammanfattning i ord och bild

Ny slogan
Se här vår nya slogan som vi kör på ”Stockis” websida. Kultur
Som du kunde läsa tidigare så gjorde hustrun och jag ett besök på Stadsteatern i lördags. En klart annorlunda föreställning helt i min smak. Det var rock´n´roll jävlar mest hela tiden. Tydligen svårt att få biljetter, men gör ett försök, gillar du musik måste du se den här. Det är en blandning av rockkonsert, teater och musikal. Grymt bra helt enkelt. För att vara en Stadsteaterpjäs alltså. Löneförhandling
Kolla här. Måste nu omedelbart ta en förhandling med mig själv. Bra utgångsläge för mig själv kan man väl säga. Beach 09
Så har då hårdträningen startat. För första gången i mitt liv har jag nu besökt ett gym och körde tillsammans med hustrun ett tvåtimmarspass med Sofia som trainer. Hon kan sånt. Känner mig nu grymt stark, men efter passet orkade jag knappt lyfta armarna för att kamma mig. Från nu gäller affischens budskap. Kommer att gälla onsdagar kl 0700 och söndagar kl 0900. För övrigt tyckte Trafikledare Stefan att jag såg klart "biffigare" ut idag än i fredags. Ska nu dessutom ringa en tennistränare och boka tid. Min comeback på tennisbanan efter hälseneavslitningen kommer närmre för varje dag som går. Jag börjar helt enkelt bli redo.Fotosession
Efter att ha sett en hel del avsnitt av TV-serien TopModel gjorde jag själv häromdagen entré i den branschen. Skitkul helt enkelt. Tyvärr ansåg många att den bästa bilden av mig blev den här.