Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


onsdag, mars 11, 2009

Muskellös eller muskulös

Ja, det är frågan det. Just nu lutar det åt det förstnämnda men målsättning är det sistnämnda.

Har idag genom att casha upp nästan femtonhundra anslutit mig till kidsen som gymmar på Frescati vid Stockholms universitet. Så nu är jag medlem i Stockholmsstudenternas IF.
Lite överårig kanske, men what the fu… Det är ändå inga kids i gång i hallen kl 0700 en onsdag. Det var dock jag och Sofia. Idag körde vi mycket överkropp och biceps.

Endast med stor ansträngning lyckades jag lyfta armarna för att nå tangetbordet för att förmedla världen denna nyhet. Det är en sak till jag tänkte berätta och som förbryllar mig lite, men jag måste ta en paus och vila armarna först.