Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


onsdag, april 16, 2008

Miljötokerier

Miljösnacket börjar gå mig på nerverna. Missförstå mig bara inte. Även ”petit moa” tycker det är viktigt med miljön. Det är väldigt viktigt faktiskt. Inte för mig själv, världen överlever nog mig, men jag vill att mina barn och barnbarn ska ha en frisk värld att leva i. Även när Pappsen resp Farfar är mull eller kanske en jättesöt fjäril. Jag tror jag skulle passa som fjäril.

Men debatten tar såna konstiga former ibland. I en ny bussbolagsblogg står följande att läsa i ett inlägg häromdagen:

Nedskräpning i bussar är ett stort miljöproblem som jag anser att vi borde ta tag i lite hårdare , kanske lagstifta om att det skall bli ett förbud på att äta ombord dels för att vår arbetsmiljö skall bli bättre och dels för att miljöpåverkan i stort skulle minska.

Ja, vad säger man om en sådan åsikt? Exakt, den är så jävla dum så man borde rent av lagstifta att sådana uttalanden är straffbara med lagens strängaste straff. Eller uteslutning ur BR. Fast en del anser nog det sistnämnda vara mer en belöning.

Nu undrar du kanske vilken landsända denna åsikt kommer från. Japp, samma del av Sverige som gav Christer Sjögrens Melodifestivallåt poäng. Faktiskt den enda landsdel som gav Christer poäng. Och så nu det här, lagstifta mot att äta ombord på buss. De har en hel del udda åsikter i väster.

Självklart har jag en bättre lösning för alla bussbolag som tycker det är jobbigt att städa. Betydligt smartare än att instifta ännu fler korkade lagar. Spana in här eller klicka på CleanKit-länken till höger.

Oj, nu tappade jag ett bananskal på golvet. Det lägger jag strax i den fiffiga skäppåsen som hänger här bredvid mig. Sååå smart.