Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


fredag, april 18, 2008

Tips från coachen (!)

Idag fick vi två fakturor från en konkurrrent/kollega/underleverantör som i dagligt tal kallas Fiskhandlarn.

Två fakturor instoppade i ett stort och tungt C4-kuvert. Vikten på försändelsen översteg därför 20 gram och portokostnaden blev kr 10,20.

Om nu detta företag istället hade lagt samma två fakturor, men vikta, i ett vanligt C5-kuvert, så hade portovikten landat på 18 gram vilket betyder ett porto på kr 5,10. En besparing på hela 5,10 alltså. Bara på denna lilla blygsamma försändelse.

Tänk så onödigt många nedsågade träd detta företag orsakar pga att de använder C4-kuvert. Och glöm heller inte den miljöförstöring som detta onödigt stora kuvert bidrar till. Jag tänker på utsläppen som motorsågarna gör i skogen.

Herregud, bussbolagen måste börja ta mer aktivt ansvar för miljön. På kort tid har nu bussbolag på både väst- som ostkusten lanserat två konkreta och konstruktiva förslag som BR borde lägga in i sin miljöpolicy:

A/ förbjud all form av ätning under bussfärd. B/ förbjud all form av användning av C4-kuvert.