Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


fredag, april 04, 2008

Återkoppling

Rubriken är dubbelbottnad. Det här inlägget ska nämligen handla om vår numera berömda busskoppling på en Setrabuss. Dessutom kommer det att bli långt, men vissa saker måste få ta både tid och plats.

Jag har haft ett möte med EvoBus tekniske ansvarige Åke Rydén. En gång i tiden föreslog jag för EvoBus ledning att skådisen Michelle Pfeifer skulle överta hans plats som teknisk chef i Vetlanda. Mest beroende på att hon är mycket snyggare än Åke. Men det är en lång historia. Den tar jag inte nu.

Hursomhaver. I korthet konstaterades att den totalhavererade kopplingen endast hade rullat ca 6 månader och ungefär 4 tusen mil sedan bytet innan. Kostade 40 tusen inkl moms att byta. Men du som följt mitt liv här på bloggen vet ju redan det.

Men här kommer ett tillägg som du kanske inte vet. Efter ytterligare 3 tusen mil efter ovanstående kopplingsrenovering, så står vi där igen med ännu en totalhavererad koppling. Den tredje. På samma buss alltså.

Men nu började jag nog allt att bli lite irriterad. Den här renoveringen kostade nästan 60 loppor och plötsligt är vi uppe i tre kopplingshaverier och 100 tusen i reparationskostnad som ligger utanför garantin. På en nästan ny buss och 24 tusen mil. Hur ska EvoBus lösa detta?

Jag har nu förvandlats från en trogen timid kund till en irriterad kund beredd till otrohet dvs börja köpa Volvo eller Scania eller egentligen vad som helst. Till och med Temsa skulle kännas bättre.
Då händer följande, EvoBus tekniske chef Åke kommer farande upp till Stockholm, listar snart ut felet, vi får det åtgärdat väldigt pronto och vi kommer överens med EvoBus om lämplig ersättning för utlägg, sveda och värk. Jag blev mycket nöjd.

Jag tycker nästan att Åke numera är en aning snyggare än Michellle Pfeifer. Jag tycker han ska fortsätta som teknisk chef. Micheller Pfeifer har ju ändå sitt skådelespeleri att tänka på och så är det väl lite osäkert om hon skulle trivas i Vetlanda.

Att skoja om Åke och hans utseende törs jag göra, men jag aktar mig noga för sådant när det gäller en annan person som också har haft ett finger med i den lyckosamma lösningen. Det är EvoBus relativt nya försäljningschef Anna Johansson. Då skulle jag bara bli anklagad för fjäskeri, mansgriseri och liknande.

Så jag nöjer mig med att konstatera att Anna och hennes medarbetare på EvoBus i Vetlanda, ingen nämnd och ingen glömd, är de bästa branschen har att erbjuda. De är helt enkelt Top Of The Line.