Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


tisdag, april 03, 2012

Best of-lista

Vassaste pennorna i mediavärlden just nu enligt mig och dessutom i rangordning:

- Johan Croneman (DN)
- Johan Esk (DN)
- Lasse Anrell (Aftonbladet)
- Mats Olsson (Expressen)

Strax utanför listan:
- Bjarne Wilmarsgård (Tidningen Bussbranschen)

Här kan man lätt finna två fel. Vilka? Svaret finns längst ner.

Sen kan man undra varför så många människor saknar humor. Jag trodde alla föddes med det. Antingen har jag fel, eller så lyckas en del föräldrar att förstöra det under barnens uppväxttid så de som vuxna blir bittra, sura och allmänt vidriga.

Har nämligen läst en hel del bittra kommentarer om att i princip alla aprilskämt är usla och ingenting är roligt. Stackars människor. Säkert (jag vet) så finns det dom som kände avsmak när de läste mitt. Men då blir det ju ännu roligare.

Jag säger ungefär som komikern Soran Ismail, det är kul när folk tycker, med det vore kanon om de slutade med att tycka fel.

Svar: Två av de här skriver i tidningar jag inte köper, nämligen de som i dagligt tal kallas Sexpressen och Aftonskökan. Jag läser dock utvalda sekvenser i mobilen, aldrig i den trycka versionen. Skulle aldrig nedlåta mig till att vara med och köpa och därmed finansiera dess två blaskor.