Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


fredag, april 20, 2012

Jag är en usel människa

Jo, idag känner jag mig genomusel. Dagen har bara börjat och jag har  redan dåligt samvete för följande förbrytelser mot mig själv och andra. Vart ska det här sluta? På psyket? Se bara här vad som trycker ner mitt psyke längst ner i bottenskapet av mig själv:

- hoppade över tandborstningen
- struntade i att duscha
- hoppade över gymträningen (valde att göra lönerna istället, så där fick jag några pluspoäng i alla fall)
- stöttade inte dotterns träning i och med ovanstående rad (men hon blir nog glad för lönen)
- gullade inte med hustrun som vaknade med ont i magen så även hon hoppade över gymmet
- att jag igår kallade Dubbelhakan i Expressen för Dubbelhakan. (men han har faktiskt en osedvanligt rejäl dubbelhaka)
- att jag dissade både Jimmy Ericsson och Lee Goren i Skellefteå AIK (men rätt åt dem att Brynäs vann)
- att vi inte träffar barnbarnen oftare
- att jag inte ens tittat på båten än
- att vi ännu inte börjat makeovern av mitt kontorsrum

Jag kanske återkommer efter lunch med en kompletterad lista, för jag gissar att den här dagen blir tung. Sannolikt kommer den också att avslutas med för mycket godis, så det kan vi sätta upp på listan på en gång.