Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


onsdag, april 25, 2012

Kvällsövning

I går kväll var det fria aktiviteter i vår familj. Jag träffande en kompis, vi tog en öl och sedan hör och häpna, gick vi på en kombinerad glas- och vinprovning. Kompis Norrmannen bjöd på det som en försenad födelsedagspresent. Vem bryr sig om att presenten blev nästan åtta månader försenad, det är ju ändå fyra månader kvar innan 60-årspresent-deadlinen går ut.

Det där med glas- och vinprovning låter säkert konstigare än vad det var. Vi provade viner i olika typer av glas, svårare än så var det inte. Till och med min näsa och mina smakcentra märkte en tydligt skillnad på samma vin men i olika glas. Märkligt, men intressant.

Vem kunde ana att glas var rena vetenskapen när det gäller form, funktion och smakupplevelse? Det ska helt enkelt vara olika utformade glas om man dricker unga viner eller äldre smakrika viner eller vita viner osv osv.

När det var klart gjorde jag något som jag inte gjort i vuxen ålder. Jag åkte pendeltåg sent på kvällen inklusive ett byte efter halva vägen för att så att säga komma på rätt spår. En utmaning som hette duga.

Sen promenerade jag från stationen ända hem som ett presumtivt brottsoffer. Lyckligtvis var det inte någon annan som såg mig som en sådan så jag klarade mig helskinnad hem.