Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit. Skriver numera mest på Facebook och Instagram.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan nio gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. Kanske jag 2025 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


söndag, april 01, 2012

Tillsammans är vi starka

Djurgårdens hockeylags misslyckande har satt många hjärnor i brand. Det tänks både här och där och ett redan långt gånget projekt är nu i slutfasen och redo att offentliggöras för att få en debatt om detta. Så här ligger det till.

I och med att Djurgården nästa säsong spelar i hockeyallsvenskan så kommer det att få många negativa konsekvenser för hockeyn i Sverige.

Ett sätt att undvika detta, och för att i stället få positiva effekter, har nu Svenska Hockeyförbundet coh StockholmsBuss sjösatt projektet att samordna bussresorna för AIK och Djurgården. Tanken är att förbundet lägger AIKs och Djurgårdens matcher efter varandra och i samma hall. Alltså inte bara i Stockholm utan i hela landet.

AIK och Djurgården kommer därför att kunna åka tillsammans i samma buss till alla bortamatcherna enligt devisen tillsammans är vi starka som kommer att bli namnet på hela projektet.

Det innebär att många landsortslag i allsvenskan kommer att få byta hemmaplan när AIK och Djurgården kommer på besök. Det kommer självklart att bli en del protester kring detta, men sammantaget kommer detta att bli ett lyft för svensk hockey.

Om projektet  blir den succé som förbundet förutspår så kommer liknande sammanslagningar av matchomgångar att utökas till flera lag. Även då kommer StockholmsBuss att få uppdraget men kommer då att utöka samarbetet med lokala bussbolag ute i landet.

Personligen tror jag stenhårt på det här, både jag själv och människor från förbundet har suttit i princip oavbrutet och dygnet runt sedan Djurgårdens degradering blev klart.

Jag är oerhört stolt att StockholmsBuss fick uppdraget för detta mycket ovanliga och prestigefulla uppdrag att rädda hockeyn i Sverige.