Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


lördag, april 28, 2012

Mannen med tur, det är jag

Återigen lite reflektioner kring stroken jag fick häromåret. Det är okey att tjata om den säger "mina" syrror på sjukhuset. Då får du läsa om den därför att just idag blev jag påmind inte bara en gång utan två.

Såg en intervju med Slash, du vet gitarristen i Gun´n´Roses. Han har också fått en pacemaker. Slash och jag liksom. Han fick den för att han höll på att droga och supa ihjäl sig. Det var inte skälet för min. Hos mig var det hjärtat som behövde lite hjälp på traven.

Men så det här att jag känner att jag haft världens tur, helt i klass med högsta vinsten i Bingolott.

Jag läste idag en intervju med Nisse Ekman, hockeyspelaren i Djurgården som fick en stroke några månader före mig. Han råkade verkligen illa ut. Ännu idag är han helt sjukskriven och i stort sett oförmögen att arbeta.

Men utåt sett verkar han helt normalt. Det är det som är lite läskigt med stroke, allt fysiskt är som vanligt, i varje fall nästan, men hjärnan jobbar inte med full kraft. Om man har otur. Jag påstår att jag hade en otrolig tur som klarade mig igenom det hela utan skador.

Intervjun med Nisse finns att läsa på Sportbladet i Aftonbladet. Finns på nätet för du ska absolut inte betala pengar för den blaskan. Inte en spänn. Vill du lära dig lite mer om vad stroke kan ställa till med ska du absolut läsa intervjun. Hoppas den här länken funkar: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/article14748281.ab