Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


måndag, april 02, 2012

En farlig man

Den här mannen kommer idag att bli polisanmäld. Vi har nu både hans namn och adress. Plus detta bildbevis.


Min dotter var ute och rastade sina hundar på Danderyds golfbana. Plötsligt kommer sju (7) lösa hundar i full galopp mot Sofia och hennes två hundar. Hon ber artigt mannen att koppla sina hundar.
"-nej, det tänker jag inte göra", svarar mannen.
"-snälla, jag ber dig att koppla dina hundar, jag vill inte att mina hundar ska få dina hundar på sig"
"- nej det tänker jag inte" säger mannen som plötsligt och omotiverat börjar bli aggressiv och Sofia blir rädd, tar fram sin telefon för att ringa polisen.

Samtidigt lägger hon fingret på kameraknappen och precis när mannen svingar sin pinne som han har i handen för att helt omotiverat slå Sofia lyckas hon trycka av en ganska bra bild. Hon lyckades precis att undgå att träffas av rappet. Därefter ringer hon Polisen som lovade att bums skicka en bil, men mannen försvann sedan bort i skogen som finns där.

Jag kan för mitt liv inte fatta att så många människor saknar det minsta sans och vett. Slå med en pinne mot en tjej. Sofia blev ju såklart helt skräckslagen men lyckades gå därifrån med sina hundar och låsa in sig i bilen.

Förutom en polisanmälan kommer vi även att kontakta Kennelklubben, mannen driver nämligen en kennel i området. Inte så bra reklam det här för hans del. Men han gör sig fint på bild.