Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


onsdag, april 18, 2012

Känns inte okey

Har en lite märklig känsla angående finalserien i hockey. På något vis känns det inte okey om Skellefteå vinner guldet.

Anledningen är två: Lee Goran och Jimmy Ericsson. Nu har ju visserligen Lee bara lirat en match, men ändå.

Dessa båda taskigt normaluppfostrade killar är rent av obehagliga. De må vara gudabenådade hockeyspelare (gäller inte Lee), men de ger hela tiden tjyvnyp på motståndarna när de tror att ingen ser. Alltid en handske upp i motståndarens ansikte så fort tillfälle ges.

Såg du på TV igår? Jimmys fega spearingförsök på en kille som blev tacklad in i en situation av en annan Skelleftelirare. Jimmy kommer som en raket och följer upp med ett läskigt försök till spearing, alltså sticka spetsen av klubban mot en motspelare. Så uppträder bara obegåvade och fega spelare.

Så därför unnar jag inte Skellefteå att vinna, så enkelt är det. Heja Brynäs.

Tänk om det blir AIK och Rögle som spelar final 2013, vore najs att se väluppfostrade, intelligenta, sportsmannamässiga och trevliga spelare göra upp i en ärlig fajt utan tjyvnyp.