Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


måndag, januari 07, 2008

BR luras

BR försöker slå mynt av oss barn- resp barnbarninnehavare. En sån är jag.

Jag och hustrun inhandlade två ruggigt skojiga leksaker till våra barnbarn som vi härbärgerade i helgen. Batteridrivna, och då fattar du som är fordonsintresserad direkt vad det handlar om. Bla en jätteskojig polisbil.
I kassan säger den unge mannen till mig att jag bör inköpa extra batterier för det sitter inga i dessa tingestar och såklart gjorde jag det. Tjenare, självklart satt det batterier i prylarna vilket jag upptäckte när de packades upp inför storögda små troll.

Usch BR, så gör man bara inte. Och nu har väl alla fattat att det inte är bussbranschens BR utan på leksaksaffären BR som jag riktar min ilska mot. Kanske Albin och Valter skickar Polisen på BR, vi får väl se, de har ju i alla fall redskapet laddat och klart.

Jag är en lättlurad konsument. Mitt misslyckade inköp av en DVD-spelare ska jag inte ens berätta om. Inte annat än att jag nu fått pengarna tillbaka.