Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


torsdag, januari 10, 2008

Onödig julklapp

Så blev det då en julklapp till mig själv ändå. Vår trafikledare Stefan ansåg att jag definitivt var värd en sådan, så han har varje dag genomsökt Blocket för att finna en lämplig julklapp till mig. Men som jag själv får betala.

Igår hittade han där en ny telefon Nokia N95. I obruten förpackning och medföljande kvitto. Lagligt som bara attan. Det var en liten tjej som påstod att hon fått den i julklapp men inte behövde den. Inte hon heller således.

Blixtsnabbt for jag med bilen till Söders höjder och överräckte 3.500 kr i använda sedlar mot att jag fick en ICA-kasse innehållande detta vidunder till telefon.

Så nu har jag en telefon jag inte behöver, och det som är extra bra är att det finns inbyggt i telefonen ett Navigatorprogram som jag inte heller behöver. Och det känns ju bra.

Här ser du nya telefonen. För att jag inte ska glömma att sommaren snart är här, så har jag en displaybild på kära båten.