Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


måndag, januari 28, 2008

Får jag lov...

… att vara lite ”taskig”? Som vanligt såg jag Lets Dance i TV. Jag vet, det är ett slags lågprisevenemang. Normalt sett brukar jag undvika Willys, Lidl och andra lågpriskedjor. Visserligen är det billigare där, men de lokaler jag bevistat är så sjaskiga och tråkiga att det är värt att betala mer på ICA, men ibland, när vi har vägarna förbi, så dimper vi in på något lågprisparadis.

Samma sak med Lets Dance. I brist på bättre så sitter vi där och hänger framför TV4. Såvitt jag vet har jag inte haft något förhållande med de kvarvarande tävlande, så det börjar bli lite extra trist. Förutom att titta på Linda Lampenius. Ååh Linda, jag kommer aldrig att glömma vår natt tillsammans.

Bäst i lördags var att Tilde åkte ut. Tråkigt för hennes proffsdanspartner, men om man bara fokoserar på efterfesten så kan man inte dansa bra. Och det gjorde hon ju inte, lilla Tilde.

Nästa som ska ut är snickaren Matte. Honom totalsågar jag. Hö hö hö. Det var lite humor där, om du inte upptäckte det.

Till och med Ulf, som försvann förra veckan, var ju smidigare än denna snickarlärling. ”-men han är ju så snygg”, säger hustrun.
”-Kalla honom Äckel-Matte”, svarar jag, för en sliskigare typ har aldrig tidigare skådats i detta program.