Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


onsdag, januari 30, 2008

Räknas bandy?

VM i bandy. Vilken kalkonturnering. Det finns tre lag värda namnet bandynation, Sverige, Finland och Ryssland. De vinner sina matcher, med skridskorna rundslipade, mot andra länder med 10-20 baljor. Minst.

När de lekt av sig lite och förnedrat alla blåbärsnationer gör de här tre sedan upp upp om guld, silver och brons. Thats it. Det är väl inget att ägna energi åt på alla sportredaktioner.

Bandy-VM, det suger äppelmos.


PS. Till de bandyföreningar som vi kör till bortamatcherna vill jag säga följande: Ta inte detta personligt, ni är våra absoluta favviskunder. Med hänsyn till era tabellplaceringar vill jag inte namnge er, men ni är kultur, riktig bandykultur. Bara så ni vet.

PS igen. Föreningen som nämns i bilden behöver inte skämmas för tabellplaceringen. Bara så ni vet.

PS återigen. Jag vet vilka kluriga typer som läser den är bloggen. Rabatthänvisningen i annonsen gäller endast för den som betalat inträde och betalat fullt pris för matchprogrammet. Bara så ni vet.